Crisis: 3 miljoen Nederlanders maken zich grote zorgen over hun dagelijkse uitgaven

eyeWally, het eerste mobiele huishoudboekje van Nederland, helpt Nederlanders om hun uitgaven onder controle te krijgen. En het is nog gratis ook!

11 APRIL 2012, AMSTERDAM
Onderzoek van financiële zoekmachine eyeOpen.nl, in samenwerking met Blauw Research, toont aan dat 3 miljoen Nederlanders zich zorgen maken over hun dagelijkse uitgaven. Ruim 7 miljoen mensen geeft aan al zijn/haar uitgaven bij te houden. Maar ook geeft 1 op de 4 aan hulp nodig te hebben om hun uitgaven onder controle te krijgen.

De grote blinde vlek van de Nederlander vormen uitgaven aan hobby’s en uitgaan. Uitgaven aan huur en hypotheek zijn bij de meeste mensen wel duidelijk. Opmerkelijk is dat kijkers van RTL en SBS preciezer weten wat ze uitgeven aan hun boodschappen dan kijkers van de publieke omroepen. Bovendien zijn klanten van AH beter op de hoogte van hun uitgaven aan boodschappen dan klanten van C1000.

3 miljoen Nederlanders geven aan hulp nodig te hebben om hun uitgaven onder controle te krijgen. eyeOpen lanceert daarom vandaag eyeWally, het eerste mobiele huishoudboekje van Nederland. eyeOpen signaleert dat de huidige online kasboekjes hun werk niet goed doen. Ze zijn te onoverzichtelijk, kosten veel tijd om bij te houden en kijken altijd terug naar reeds gedane uitgaven.

Diederick van Thiel, CEO van eyeOpen: “Het is de hoogste tijd dat de Nederlandse consument nu eens echt geholpen wordt in deze crisistijd. Met eyeWally kan de consument zijn maandelijkse budget invoeren en gedane uitgaven via de mobiele app (Iphone en Android) meteen toevoegen. Zo ziet de consument meteen in de winkel al hoeveel hij deze maand nog te besteden heeft en of hij een uitgave kan doen. Hiermee krijgen Nederlanders in deze crisis weer grip op hun uitgaven. Ook als het gaat over uitgaan en hobby’s. En het is nog gratis ook!”

eyeOpen als enige in Nederland 100% onafhankelijk en eerlijk voor iedere consument
eyeOpen helpt de Nederlandse consument de beste keuze voor zijn geld te maken. Op www.eyeopen.nl kan de consument zich online laten adviseren,  leningen, spaarrekeningen, hypotheken en auto- en woonverzekeringen vergelijken, handige berekeningen uitvoeren en uitgebreide informatie voor zijn persoonlijke financiën vinden.

"Het is de hoogste tijd dat de Nederlandse consument nu eens echt geholpen wordt in deze crisistijd" Diederick van Thiel, CEO van eyeOpen