eyeOpen.nl NIET overgenomen door Achmea

eyeOpen.nl nu grootste onafhankelijke vergelijkingssite van Nederland

20 DECEMBER 2011, AMSTERDAM
Nederlanders zijn het vertrouwen in de financiële sector volledig kwijt. Dat blijkt uit onderzoek van eyeOpen.nl. 75% van de Nederlanders vertrouwt zijn financieel adviseur niet meer. 68% gebruikt een vergelijkingssite. Nederlanders hebben behoefte aan een onafhankelijke financiële vriend. De overname van Independer.nl door Achmea vergroot het wantrouwen tegen de vergelijkings- & adviesbranche. Dit zegt Diederick van Thiel, CEO van eyeOpen.nl.

Van Thiel: "eyeOpen is nu in aantal bezoekers de grootste onafhankelijke financiële vergelijkingssite in Nederland. eyeOpen doet dit op eigen kracht aangevuld met leningen. Onafhankelijkheid is de allerhoogste kernwaarde van eyeOpen.nl. Daarom is het bedrijf 100% eigendom van de oprichters. Het is voor de Nederlandse consument echt cruciaal dat er een partij is die zich volledig aan zijn zijde opstelt als er financiële keuzes gemaakt moeten worden. Het is in mijn ogen dan ook onbegrijpelijk dat Independer zijn ziel verkoopt aan een financiële partij.”

eyeOpen als enige in Nederland 100% onafhankelijk en objectief voor iedere consument
eyeOpen wil dat de Nederlandse consument de beste keuze voor zijn geld kan maken. Op www.eyeopen.nl kan de consument, naast matchen, leningen, spaarrekeningen, hypotheken, auto- & woonverzekeringen vergelijken, handige berekeningen uitvoeren en uitgebreide informatie voor zijn persoonlijke financiën vinden.

"Het is voor de Nederlandse consument echt cruciaal dat er een partij is die zich volledig aan zijn zijde opstelt als er financiële keuzes gemaakt moeten worden. Het is in mijn ogen dan ook onbegrijpelijk dat Independer zijn ziel verkoopt aan een financiële partij." Diederick van Thiel, CEO eyeOpen