Volledig inzicht in beste woonverzekering voor persoonlijke situatie

Weer een nieuw product op financiële matchingssite eyeOpen.nl

16 DECEMBER 2011, AMSTERDAM
Als enige partij in Nederland helpt eyeOpen de Nederlandse consument op 100% onafhankelijke, objectieve en volledige manier om de beste inboedel- en opstalverzekering te kiezen. Na het beantwoorden van een paar eenvoudige vragen toont eyeOpen.nl direct de beste woonverzekering. Waar veel vergelijkingssites de premie als belangrijkste uitgangspunt nemen, kijkt eyeOpen wat het beste is voor de persoonlijke situatie van een consument.
Sinds juni dit jaar werkt eyeOpen hard aan het verbeteren van de financiële wereld. Belangrijkste doel daarbij is om de Nederlandse consument te helpen bij het maken van de beste keuze voor zijn geld. Of het nu gaat om een hypotheek, lening, spaarrekening of verzekering: als consument weet je lang niet altijd wat goed voor je is. eyeOpen vult deze leegte met matchers voor financiële producten die op basis van iemands profiel precies aantonen welk product het beste past bij iemands persoonlijke situatie.

Beste woonverzekering op basis van intelligent algoritme
Sinds vandaag biedt eyeOpen ook een matcher aan voor woonverzekeringen. Door eerst vijf vragen te beantwoorden kan de consument zien welke keuze anderen zoals hij maken. Bijvoorbeeld hoeveel procent van mensen zoals hij sieraden extra hebben verzekerd. Vervolgens kijkt eyeOpen naar iemands persoonlijke wensen en woonsituatie.  Bijvoorbeeld of men een eigen risico wil en hoe groot iemands huis is. Op basis van die antwoorden en wensen laat eyeOpen de drie opstal- en inboedelverzekeringen zien die het meest geschikt zijn, inclusief de maandpremie en de hoogte van het eigen risico. eyeOpen neemt hierbij alle beschikbare woonverzekeringen van Nederland mee.

Diederick van Thiel, CEO van eyeOpen: "Consumenten zouden vaker hun woonverzekeringen moeten checken. Er verandert geregeld iets in de woonsituatie van iemand en dan is het belangrijk om zeker te weten dat je niet over- of onderverzekerd bent. Dankzij onze matchingstechnologie kan dat heel snel en gemakkelijk. Belangrijk verschil met vergelijkingssites is dat wij de persoonlijke situatie van iemand matchen met het beste product. Dit doen we als enige 100% onafhankelijk".

eyeOpen wil dat Nederlanders de beste keuze voor hun geld kunnen maken. Op www.eyeopen.nl kan de consument, naast matchen, leningen, spaarrekeningen en hypotheken vergelijken, handige berekeningen uitvoeren en uitgebreide informatie voor zijn persoonlijke financiën vinden.
"Consumenten zouden vaker hun woonverzekeringen moeten checken. Er verandert geregeld iets in de woonsituatie van iemand en dan is het belangrijk om zeker te weten dat je niet over- of onderverzekerd bent. Dankzij onze matchingstechnologie kan dat heel snel en gemakkelijk. Belangrijk verschil met vergelijkingssites is dat wij de persoonlijke situatie van iemand matchen met het beste product. Dit doen we als enige 100% onafhankelijk." Diederick van Thiel, CEO eyeOpen