Vergelijkers autoverzekeringen vaak onvolledig

eyeOpen.nl helpt Nederlanders geld te besparen door de juiste autoverzekering te kiezen

01 DECEMBER 2011, AMSTERDAM
Op eyeOpen.nl kunnen Nederlanders door het beantwoorden van een paar eenvoudige vragen precies zien welke autoverzekering het beste bij hen past. In tegenstelling tot veel vergelijkingssites houdt eyeOpen wel rekening met het bonus/malus systeem.

Een autoverzekering afsluiten lijkt zo eenvoudig. Uit consumentenonderzoek van eyeOpen en MICompany blijkt echter dat het kiezen van de juiste verzekering veel moeilijker is dan gedacht. Ongeveer 70% van de ondervraagde consumenten begrijpt bijvoorbeeld niets van het bonus/malus systeem, terwijl de invloed hiervan op de hoogte van de premie erg groot is. Daarnaast weten veel consumenten het verschil niet tussen volledig casco en beperkt casco. Zo’n 50% kiest voor volledig casco, ook bij oudere auto’s. Terwijl de nieuwwaarde van zulke oudere auto’s zelden wordt uitgekeerd. Zonde van het geld dus.

De beste autoverzekering voor persoonlijke situatie
Met de automatcher op eyeopen.nl vinden de consumenten heel makkelijk de allerbeste autoverzekering voor hun persoonlijke situatie. Op basis van de antwoorden checkt eyeOpen als enige in Nederland álle autoverzekeringen op alle 25 kenmerken. De matcher doet dus veel meer dan alleen maar vergelijken op premie. Zo wordt het effect van het bonus/malus systeem volledig meegenomen. De consument krijgt gegarandeerd drie passende producten voorgelegd.

Diederick van Thiel, CEO van eyeOpen: “Een autoverzekering kost maandelijks veel geld, dus kiezen consumenten vaak voor de laagste premie. Maar zodra ze schade krijgen, blijkt dit een sigaar uit eigen doos en worden ze gestraft met een fiks hogere premie. Daarom nemen wij in onze matcher echt alle kenmerken mee, zodat een consument niet voor onverwachte premieverhogingen komt te staan”.

eyeOpen wil dat Nederlanders de beste keuze voor hun geld kunnen maken. Op www.eyeopen.nl kan de consument, naast matchen, leningen, spaarrekeningen en hypotheken vergelijken, handige berekeningen uitvoeren en uitgebreide informatie voor zijn persoonlijke financiën vinden.

"Een autoverzekering kost maandelijks veel geld, dus kiezen consumenten vaak voor de laagste premie. Maar zodra ze schade krijgen, blijkt dit een sigaar uit eigen doos en worden ze gestraft met een fiks hogere premie. Daarom nemen wij in onze matcher echt alle kenmerken mee, zodat een consument niet voor onverwachte premieverhogingen komt te staan." Diederick van Thiel, CEO eyeOpen