Nederland staat voor 9,5 miljard euro rood

eyeOpen.nl helpt Nederlanders geld te besparen door de juiste lening te kiezen met de Leenmatcher

20 OKTOBER 2011, AMSTERDAM
Om Nederlanders te helpen een lening te kiezen die echt past bij hun persoonlijke situatie, lanceert eyeOpen.nl de eerste Leenmatcher van Nederland. Na het beantwoorden van een paar makkelijke vragen zien consumenten hoe andere Nederlanders lenen en welke lening geschikt voor ze is.

In Nederland staat 1 op de 4 gezinnen rood, in totaal gaat het om 9,5 miljard euro. De rente die zij hiervoor betalen is met gemiddeld 14,5% veel te hoog. Bij een lening is het rentepercentage immers veel lager. Nederland zou hiermee 760 miljoen euro kunnen besparen. eyeOpen vindt dat consumenten moeten proberen minder geld te lenen, want dit is een zware last op hun uitgaven. Maar als lenen toch noodzakelijk is, moeten consumenten wél een goede keuze kunnen maken.

eyeOpen.nl (genomineerd voor de Accenture Innovation Awards) helpt hen hierbij. Met de Leenmatcher ontdekt de consument welke lening anderen zoals hij hebben en welke lening geschikt is voor zijn persoonlijke situatie. Na het beantwoorden van slechts negen vragen worden de leningen van alle aanbieders vergeleken en krijgt de consument een eerlijke match die bij hem past.

Diederick van Thiel, CEO eyeOpen: “Het is onthutsend dat zoveel gezinnen rood staan. Gelukkig kunnen wij hen helpen om in zo’n situatie slimmer met hun geld om te gaan door het om te zetten in een lening die het beste bij hen past. Dit voorkomt hoge kosten en geeft onmiddellijk een grote besparing.”

eyeOpen wil dat Nederlanders de beste keuze voor hun geld kunnen maken. Op www.eyeopen.nl kan de consument, naast matchen, leningen, spaarrekeningen en hypotheken vergelijken, handige berekeningen uitvoeren en uitgebreide informatie voor zijn persoonlijke financiën vinden.

"Het is onthutsend dat zoveel gezinnen rood staan. Gelukkig kunnen wij hen helpen om in zo’n situatie slimmer met hun geld om te gaan door het om te zetten in een lening die het beste bij hen past. Dit voorkomt hoge kosten en geeft onmiddellijk een grote besparing." Diederick van Thiel, CEO eyeOpen