In twee stappen naar de beste spaarrekening

eyeOpen.nl lanceert de eerste Spaarmatcher van Nederland

27 SEPTEMBER 2011, AMSTERDAM
Om Nederlanders te helpen de spaarrekening te kiezen die het beste bij hen past, lanceert eyeOpen.nl de eerste Spaarmatcher van Nederland. Na slechts vier makkelijk te beantwoorden vragen ontdekken consumenten hoe mensen zoals zij sparen. Na zes extra vragen zien bezoekers van eyeOpen.nl precies welke drie spaarrekeningen uit de hele Nederlandse markt bij hen passen.
In Nederland wisselen zo'n 1,1 miljoen huishoudens het afgelopen jaar van spaarrekening (TNS NIPO; 2 augustus 2011). Uit onderzoek van eyeOpen blijkt dat consumenten vooral de hoogte van de minimale inleg, de looptijd van een deposito en de aanbieder het zwaarst mee laten tellen bij hun keuze voor een spaarrekening. Het rentepercentage is veel minder belangrijk en weegt maar voor 4% mee. Rente komt daarmee pas op de zesde plaats.

Makkelijk kiezen met de Spaarmatcher
Uit onderzoek van eyeOpen blijkt verder dat 75% van de keuzes van consumenten wordt bepaald door wat anderen doen. Dankzij de Spaarmatcher ontdekt de consument na slechts vier makkelijk te beantwoorden vragen hoe mensen zoals hij sparen. Na zes extra vragen ziet de consument precies welke drie spaarrekeningen uit de hele Nederlandse markt bij hem passen.

De social opinion van Nederland
Diederick van Thiel, CEO eyeOpen: "Nederlanders kunnen hun financiële leven vaak beter regelen, maar zien door de bomen het bos niet meer. Met de Spaarmatcher van eyeOpen, de social opinion van Nederland, is de keuze voor een perfect passende Spaarrekening opeens heel makkelijk geworden".

eyeOpen wil dat iedere Nederlander de beste keuze voor zijn geld kan maken. Op eyeOpen.nl kan de consument, naast matchen, spaarrekeningen en hypotheken vergelijken, handige berekeningen uitvoeren en uitgebreide informatie voor zijn persoonlijke financiën vinden.
"Nederlanders kunnen hun financiële leven vaak beter regelen, maar zien door de bomen het bos niet meer. Met de Spaarmatcher van eyeOpen, de social opinion van Nederland, is de keuze voor een perfect passende Spaarrekening opeens heel makkelijk geworden" Diederick van Thiel, CEO eyeOpen